maandag 27 juni 2016

Herinneringen aan Budapest







De bonte kraai

Aquarelpotloden in mijn schetsboek
29,07 / 42 cm











Kanttekening 

Het gebouw met de koepels op het achterplan, is de St.- Stephanus basiliek getekend vanaf de muur rond het binnenplein van het Budapesti Történeti Múzeum, waar ik de gekste toeren uithaalde om deze corvus cornix te kunnen vastleggen.
Het was voor de toeristen een attractie op zich om gade te slaan hoe dit dier me voor de gek hield door steeds weer op te vliegen en ergens anders plaats te nemen, met mij op de hielen.
Uiteindelijk denk ik dat ie medelijden met me kreeg toen hij neerstreek op de muur en lang genoeg poseerde om m'n ding te kunnen doen, me hierbij het mooiste panorama op de achtergrond bezorgend dat ik me maar kon voorstellen. Wat een kanjer vond ik toen, die bonte kraai...!








Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Laat gerust een krabbeltje achter op de muur. Of schrijf iets op het vensterglas.

- Dauw -